Zobacz podgałęzie
Załącznik do zarządzenia nr 2/2008
Dyrektora PUP w Sierpcu
z dnia 12 marca 2008 roku
REGULAMIN NABORU KANDYDATÓW
NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W SIERPCU
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Nabor kandydatów zatrudnianych na podstawie umowy o pracę na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sierpcu (zwanym dalej PUP) jest otwarty i konkurencyjny.
2. Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze, zgodnie z przepisem art. 3a ust. 2 ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z późn. z.) organizuje Dyrektor PUP.
3. Niniejsze postanowienia określają procedurę naboru oraz zasady pracy Komisji ds. naboru.
§ 2
- Procedurze naboru określonej niniejszymi postanowieniami nie podlegają:
1) czasowe powierzen ia pracownikom pełnienia obowiązków na innych
stanowiskach pracy,
2) postępowania dotyczące nawiązywania z pracownikami PUP zatrudnionymi na okres próbny lub czas określony kolejnych umów o pracę w ramach tego samego stanowiska,
3) umowy na czas zastępstwa.
2. Wykaz stanowisk urzędniczych określony jest w Załączniku Nr 3 do
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146, poz. 1222, z późn. zm.).
Rozdział II
ZGŁOSZENIE POTRZEBY ZATRUDNIENIA
§ 3
- Kierownik komórki organizacyjnej, w której zachodzi potrzeba zatrudnienia pracownika na wolnym stanowisku urzędniczym, występuje z wnioskiem PUP o wyrażenie zgody na rozpoczęcie naboru kandydatów na dane stanowisko.
- Informacja, o której mowa w pkt. 1, powinna być poprzedzona z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej. W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności decyzją Dyrektora PUP termin na złożenie wniosku może być skrócony. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu ( zobacz ).
- W sytuacji kiedy potrzeba zatrudnienia wiąże się z koniecznością utworzenia nowego stanowiska pracy, wniosek powinien zawierać:
- dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków,
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i pre dyspozycji osób,
- określenie uprawnień służących do wykonywania zadań,
- określenie odpowiedzialności,
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy,
- konieczna jest także analiza skutków finansowych zwiększenia zatrudnienia, dokonana przez Głównego Księgowego.
Formularz opisu stanowiska pracy w PUP i zakresu zadań stanowi załącznik Nr 2
( zobacz ) do Regulaminu.
4. Dyrektor PUP rozpatrując wniosek, o którym mowa w § 3 pkt 3, podejmuje
decyzję o:
1) rozpoczęciu naboru kandydatów na dane stanowisko urzędnicze,
2) braku akceptacji wniosku.
5. W przypadku akceptacji projektu opisu stanowiska pracy Dyrektor PUP
przekazuje pracownikowi ds. kadr wniosek o rozpoczęcie naboru kandydatów na
dane stanowisko urzędnicze oraz powołuje Komisję ds. naboru, zwaną dalej
“Komisją”.
6. W przypadku braku akceptacji wniosku, wniosek włącza się do dokumentacji
prowadzonej w Dziale Organizacyjno-Administracyjnym i Prawnym.
Rozdział III
POWOŁANIE KOMISJI DS. NABORU ORAZ ZASADY JEJ PRACY
§ 4
- W celu dokonan ia wyboru kandydata na wolne stanowisko urzędnicze Dyrektor PUP powołuje Komisję.
- W skład Komisji wchodzą:
1) Dyrektor PUP jako Przewodniczący Komisji,
2) Zastępca Dyrektora PUP,
3) Kierownik komórki organizacyjnej, w której zachodzi potrzeba zatrudnienia
pracownik a na wolnym stanowisku urzędniczym,
4) Doradca Zawodowy PUP,
5) Pracownik ds. kadr w PUP – sekretarz Komisji.
3. Dyrektor PUP może w każdym czasie wyznaczyć do prac Komisji dodatkowo inne osoby, nie wchodzące w skład Komisji, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia właściwej oceny kandydatów biorących udział w naborze.
4. Osoby, o których mowa w ust. 3, biorą udział w pracach Komisji z głosem opiniodawczo-doradczym.
5. Informację o udziale osób, o których mowa w ust. 1, zamieszcza się w protokole z przeprowadzonego naboru kandydatów na stanowisko urzędnicze.
§ 5
- Pracą Komisji kieruje jej Przewodniczący.
-
Komisja obraduje na posiedzeniach w terminie i miejscu ustalonym przez Przewodniczącego. W trakcie prowadzonego postępowania może być dokonywany więcej niż jeden nabór. W takim przypadku protokoły sporządza się odrębnie dla każdego naboru.
- W posiedzeniu Komisji, dla ważności jej obrad, musi uczestniczyć przynajmniej 4/5 składu Komisji.
Rozdział IV
ETAPY NABORU
§ 6
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Składanie wniosków aplikacyjnych.
- Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Selekcja końcowa kandydatów:
- test kwalifikacyjny,
- rozmowa kwalifikacyjna.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział V
PRZYGOTOWANIE REKRUTACJI I SELEKCJI KANDYDATÓW
§ 7
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie PUP.
- Ogłoszenie o naborze powinno zawierać w szczególności:
1) nazwę i adres siedziby pracodawcy,
2) określenie stanowiska urzędniczego, na które prowadzony jest nabór,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu, formy i miejsca składania dokumentów.
3. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez co najmniej 14 dni kalendarzowych.
4. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu ( zobacz ).
Rozdział VI
PRZYJMOWANIE DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH
§ 8
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje
przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędn iczym w PUP w Sierpcu ul. Witosa 2 w sekretariacie pok. Nr 15.
2. Do dokumentów wymaganych od kandydatów biorących udział w naborze należą w szczególności:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kwestionariusz osobowy z aktualną fotografią ( pobierz ),
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji ( pobierz ),
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ( pobierz ).
3. Kserokopie dokumentów określonych w pkt 2, ppkt 4 i 5 podlegają
uwierzytelnieniu za zgodność z oryginałem.
4. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP). Termin składania dokumentów może być określony datą lub liczbą dni. Ogłoszenie o naborze jest upowszechniane do czasu upływu terminu składania dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze.
5. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być składane tylko w formie pisemnej w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem, adresem zwrotnym nadawcy oraz dopiskiem: “Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze (nazwa stanowiska) w Powiatowym Urzędzie
Pracy w Sierpcu” lub przesłać na adres:
Powiatowy Urząd Pracy
ul. Witosa 2
09-200 Sierpc
6. Pracownik Sekretariatu PUP przyjmuje dokumenty bez otwierania i nanosi na kopertach datę wpływu.
7. W przypadku przesłania dokumentów pocztą będą one uznane za złożone w terminie jeżeli wpłyną do Urzędu w czasie oznaczonym w ogłoszeniu o naborze. Dokumenty kandydatów, które zostaną doręczone po wyznaczonym terminie, nie są rozpatrywane.
Rozdział VII
WSTĘPNA SELEKCJA KANDYDATÓW
– ANALIZA DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH
§ 9
- Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się Komisji z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy jest porównanie danych zawartych w aplik acji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VIII
OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW SPEŁNIAJĄCYCH
WYMAGANIA FORMALNE
§ 10
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonych w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz okresla się termin dalszej selekcji kandydatów.
- Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Lista kandydatów, o której mowa w § 10 pkt 2, jest upowszechniona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami zawiązanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
- W przypadku, gdy do ogłoszonego naboru nie przystąpił żaden kandydat, albo stwierdzono, że żaden z kandydatów nie spełnia wymagań formalnych, nabór przerywa się i zamieszcza się stosowną informacje w BIP oraz na tablicach informacyjnych w PUP.
- Wzór listy stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu ( zobacz ).
Rozdział IX
SELEKCJA KOŃCOWA KANDYDATÓW
§ 11
- Na selekcję końcową składają się:
- test kwalifikacyjny,
- rozmowa kwalifikacyjna.
2. zastosowanie obu lub jednej metody selekcji okresla Komisja , zaznaczając fakt ten w protokole.
Test kwalifikacyjny
§ 12
- Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy, umiejętności i predyspozycji niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
- Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma 0 - 1 skalę punktową. W sumie z testu można maksymalnie otrzymać 20 punktów.
- Test kwalifikacyjny zawiera 20 pytań z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Kodeksu postępowania administracyjnego oraz pytań dotyczących sprawdzenia predyspozycji niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
Rozmowa kwalifikacyjna
§ 13
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
- Rozmowa kwalifika cyjna pozwoli również zbadać:
- posiadaną wiedzę na temat sytuacji na rynku pracy w powiecie sierpeckim,
- obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- cele zawodowe kandydata.
3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja rekrutacyjna.
4. Każdy członek Komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi
punkty w skali od 0 do 5.
Rozdział X
SPORZĄDZENIE PROTOKOŁU Z PRZEPROWADZONEGO NABORU NA DANE STANOWISKO PRACY
§ 14
1. Po zakończeniu procedury naboru kandydatów na stanowisko urzędnicze
sporządza się protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,
2) liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
3) informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru,
4) uzasadnienie dokonanego naboru.
4. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu ( zobacz ).
Rozdział XI
INFORMACJE O WYNIKACH NABORU
§ 15
1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata, w BIP i na tablicy informacyjnej w PUP, przez okres co najmniej 3 miesięcy - załącznik nr 6 do Regulaminu ( zobacz ).
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
- nazwę i adres jednostki,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jeg o miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
- uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.
3. Jeżeli stosunek pracy osoby zatrudnionej w drodze naboru ustanie w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku pracy kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokóle przeprowadzonego naboru.
Rozdział XII
SPOSÓB POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTACJAMI APLIKACYJNY MI
§ 16
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 17
- Dyrektor PUP może w każdym czasie przerwać albo odwołać nabór na wolne stanowisko urzędnicze bez podania przyczyn.
- Na żadnym etapie procedury kandydatom nie przysługują odwołania od decyzji Dyrektora PUP lub Komisji.
3. W zakresie nie uregulowa nym niniejszymi postanowieniami stosuje się odpowiednio obowiązujące przepisy prawa.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Maria Olejniczak
- Data udostępnienia w BIP: 2006-01-25 10:03:37
- Informacja zaktualizowana przez: Maria Olejniczak
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-07-01 10:49:44
- Liczba odsłon: 12251
- Historia dokumentu: